Kingdom Come: Deliverance II
Moderátor: TmavyCyklista
Re: Kingdom Come: Deliverance II
Já jen pro jistotu upřesním, že tohle je všechno vina anglického originálu, stejně jako v jedničce. Dabéři mají jednoho konkrétního herce a tedy všechny jím dabované postavy a sady hlášek a reakcí. To rozvržení mi vadilo už v jedničce, ve dvojce je to ještě horší (plus mi u angličtiny vadí využívání dabérů z jedničky, ale už jsem se smířila, že slyším tu a tam Bernarda nebo Peška...) a čeština a ostatní jazyky to prostě musí přebrat, přičemž v této verzi to pro nás bude patrně slyšitelnější, protože ty hlasy známe lépe. Bizarní je, když někoho v angličtině napadlo dát herci postavu starého Olbrama a milion dalších dědků, ale k tomu mladého kováře... To ani není teoretický příklad, ale situace u postav Johna Comera, respektive Bohuslava Kalvy. Zmíněný Petr Štěpán je každopádně ve hře ultimátní Němec, protože dabuje všechny postavy Thomase Zielinskeho, které jsou holt německé.
Výjimkou jsou rozdělené postavy u hvězdných jmen, kdy mají nadabovanou jen tu jednu postav, tudíž Zedníček namlouvá jen Semína, ne další postavy ani reakce, proto mimo příběh mluví jiným hlasem. Totéž se týká třeba Dvořáka, ale také Zahálky u Markvarta. Ty kostky jsou každopádně fakt problém, ale zatím nevím, zda jde o chybu a hra spouští omylem jiné repliky a sady (nejčastěji mi tam skáče Zdeněk Julina, který je s jeho anglickým hercem Gabrielem Andrewsem jedním z těch nejvíce používaných hlasů ve hře), nebo zda je vůbec postavám nenapsali, což nechápu, když je to i součást úkolů v rámci hlavní příběhové linky... Ještě doufám, že by to mohla být chyba a že se to opraví. Ale kdo ví.
Výjimkou jsou rozdělené postavy u hvězdných jmen, kdy mají nadabovanou jen tu jednu postav, tudíž Zedníček namlouvá jen Semína, ne další postavy ani reakce, proto mimo příběh mluví jiným hlasem. Totéž se týká třeba Dvořáka, ale také Zahálky u Markvarta. Ty kostky jsou každopádně fakt problém, ale zatím nevím, zda jde o chybu a hra spouští omylem jiné repliky a sady (nejčastěji mi tam skáče Zdeněk Julina, který je s jeho anglickým hercem Gabrielem Andrewsem jedním z těch nejvíce používaných hlasů ve hře), nebo zda je vůbec postavám nenapsali, což nechápu, když je to i součást úkolů v rámci hlavní příběhové linky... Ještě doufám, že by to mohla být chyba a že se to opraví. Ale kdo ví.
Databáze českého herního dabingu: https://www.herni-dabing.cz/
Re: Kingdom Come: Deliverance II
Aha, to je zajímavej insight a vlastně mě to štve ještě o to víc. Díky.
Jo, ten Kalva na mladejch je taky docela úlet, ale to mě osobně neštve až tolik, spíš se nad tím pousměju.
Petr Štěpán je skvělej Němec! Zrovna s ním mám jeden quest a fakt si to užívám
.
Stejně tak Ernesto Čekan je parádní Kumán. Před měsícem, když byly nějaký preview záběry a já ještě netušil, že to bude až takovej jazykovej mišmaš, jsem vtipkoval, že když už tam nemají Mexičany, našli mu aspoň Maďara
.
Jo, ten Kalva na mladejch je taky docela úlet, ale to mě osobně neštve až tolik, spíš se nad tím pousměju.
Petr Štěpán je skvělej Němec! Zrovna s ním mám jeden quest a fakt si to užívám

Stejně tak Ernesto Čekan je parádní Kumán. Před měsícem, když byly nějaký preview záběry a já ještě netušil, že to bude až takovej jazykovej mišmaš, jsem vtipkoval, že když už tam nemají Mexičany, našli mu aspoň Maďara

- TmavyCyklista
- Globální moderátor
- Příspěvky: 2014
- Registrován: 12 úno 2014 18:40
Re: Kingdom Come: Deliverance II
Bohužel opakování dabérů je běžný v každé větší hře od Mafie přes Zaklínače po Assassin's Creed. Je tam prostě pár nejdůležitějších sólo dabérů a zbytek k tomu jede i vedlejšáky. Jediná hra, která má co do počtu dabérů až neuvěřitelně nadstandardní dabing, je Mafia: Definitivní edice. Ta si se svými bezmála 70 dabéry může dovolit neopakovat hlasy na kdejakým vedlejšáku a navíc díky lineárnímu příběhu, kdy většina dabérů má štěky na pozadí nebo ve městě, jich člověk většinu ani nezaslechne. Jenže udělat nový KCD v měřítku poslední Mafie by znamenalo tak 200 dabérů 

Re: Kingdom Come: Deliverance II
Pořád si stojím za tím, že těch cca 85 lidí je na takovou hru málo, KCD2 mělo mít aspoň stovku. CP2077 je samozřejmě jinde, to nečekám, a GTA je úplně jinde, to jsem zase realista, to se nebojte. Jasně, bude to o něco dražší, ale replik bude furt stejně, jen by se tam protočilo víc lidí. A myslím, že šlo kromě mnou kritizovaného rozdělení lépe řešit i ty hlavní postavy. Luke Dale tu naštěstí na rozdíl od jedničky nikoho dalšího nemá (doufám tedy, nenarazila jsem na nic), ale stejné péče by se za mě mohli dočkat i další postavy, minimálně hlavní banda. Takoví Kuběnka a Suchý Čert by si to vážně zasloužili. Oproti tomu některé hlasy jsou naopak extrémně nevyužité, jen pár desítek až stovek replik, zatímco jiní jsou přes tisícovku a s mnoha drobnými postavami. Je to škoda a čeština s tím nic nezmůže, bohužel. I když, je pravda, že když zůstanu u česky dabovaných her, dodnes mě nejvíc ze všech irituje anglický dabing Mafie 2, kde Pasqualone má k Vitovi i Giuseppeho (jednak věkový rozdíl, ale hlavně se spolu baví, když je to hlavní postava...) a Costanzo má k Joeovi navíc Dereka. Jsem opravdu ráda, že tohle se do češtiny nedostalo, protože tam ten dabing fungoval jinak.
To jsem každopádně chtěla napsat spíš pro úplnost, jelikož to zřejmě není úplně známá věc, a tak se stává, že je to opakování hlasů českému dabingu různě hráči vyčítáno, ačkoli s tím tvůrci nemohli nic udělat. Jestli se říká, že se obsazuje na herce / postavu, tak zde prostě platí, že se neobsazuje postava, ale herec a s ním se přebírá všechno, chtě nechtě.
To jsem každopádně chtěla napsat spíš pro úplnost, jelikož to zřejmě není úplně známá věc, a tak se stává, že je to opakování hlasů českému dabingu různě hráči vyčítáno, ačkoli s tím tvůrci nemohli nic udělat. Jestli se říká, že se obsazuje na herce / postavu, tak zde prostě platí, že se neobsazuje postava, ale herec a s ním se přebírá všechno, chtě nechtě.
Databáze českého herního dabingu: https://www.herni-dabing.cz/
- TmavyCyklista
- Globální moderátor
- Příspěvky: 2014
- Registrován: 12 úno 2014 18:40
Re: Kingdom Come: Deliverance II
Jak říkám. Mít v Mafiích o 10 dabérů míň, tak to pořád nebude tolik bolet (u DE by to člověk vůbec nepoznal), protože to budou jen štěky ve městě, který běžní lidi ignorujou.
Jenže v takovýmto RPG ale neustále s někým mluvíš a potřebuješ dělat průzkum, takže se tomu prakticky nemůžeš vyhnout, ten svět není jen kulisa. Zaklínač měl sólo jen Kubíka a Schullera, Assassin's Creed zase Stránského a Hesse. Všichni ostatní měli důležitý role i vedlejšáky i různý štěky z města. V tomto ohledu bych si KCD nedovolil cokoliv vyčítat, prostě se to dělá. Jen bohužel v daným měřítku, že tahle hra je daaaaaaaaleko větší, je to prostě málo.
Jenže v takovýmto RPG ale neustále s někým mluvíš a potřebuješ dělat průzkum, takže se tomu prakticky nemůžeš vyhnout, ten svět není jen kulisa. Zaklínač měl sólo jen Kubíka a Schullera, Assassin's Creed zase Stránského a Hesse. Všichni ostatní měli důležitý role i vedlejšáky i různý štěky z města. V tomto ohledu bych si KCD nedovolil cokoliv vyčítat, prostě se to dělá. Jen bohužel v daným měřítku, že tahle hra je daaaaaaaaleko větší, je to prostě málo.
Re: Kingdom Come: Deliverance II
No, opakování není ani takovej problém, to je, jak říkáš, téměř všude. Třeba že 2 ze 3 bossů v Mafii 2 mluví Jaromír Meduna, mě paradoxně nikdy moc nerušilo
. Hlavní problém osobně vidím v nevhodným zvolení těch hlasů, který se použijou na víc postav + jaký to budou postavy -> což už teď vím díky KOMZA, že se tak prostě dělá na základě originálu.
KOMZA: Jakej je k tomu vlastně důvod? Čistě pragmatickej, aby k si k tomu už tak obrovskýmu množství práce nepřidělávali další? Nějaká technologická překážka to snad být nemůže, ne?

KOMZA: Jakej je k tomu vlastně důvod? Čistě pragmatickej, aby k si k tomu už tak obrovskýmu množství práce nepřidělávali další? Nějaká technologická překážka to snad být nemůže, ne?
Re: Kingdom Come: Deliverance II
Důvod je vlastně prostý, ty postavy sdílejí stejné reakce, což tady ovšem znamená stovky replik... Zásahy, reakce na psa, reakce na krádež, reakce na vytaženou zbraň, absenci louče, pozdravy, podezírání, pátrání, bojové pokřiky, vzdávání se, umírání, škrcení... Je toho hromada. A když má hra hra nějakou postavu, která je součástí nějaké sady jednoho herce, bez ohledu na typ postavy pak mimo příběhové nebo skriptované věci začne používat žádoucí reakci z těchto sdílených hlášek. Je to praktické, pochopitelné a žádoucí, ale s nevhodným rozdělením postav to má svá úskalí.
Plus je třeba pár specifických postav s odlišnou mluvou, například šišlající Olbram v Želejově – pokud mu něco uděláte a on reaguje, mluví normálně, protože to bere reakce ze sady postav jcom_, které jinde zní ok – nebo pomalejší Beruška, který mimo běžný dialog též začne mluvit normálně.
V českém dabingu si ovšem všímám takové zajímavé věci, že dabéři mají tendenci jednotlivé postavy více rozlišovat, zatímco v angličtině mnohdy při procházení replik v souborech ani nepoznám, že už mluví jiná postava, nebýt jejího označení. Paradoxně to může být trochu na škodu, jelikož ty víceméně „neutrální“ reakce pak taky nemusí úplně sedět k odlišně hraným postavám, ale popravdě se mi tento přístup zamlouvá, než aby všichni zněli stejně.
Plus je třeba pár specifických postav s odlišnou mluvou, například šišlající Olbram v Želejově – pokud mu něco uděláte a on reaguje, mluví normálně, protože to bere reakce ze sady postav jcom_, které jinde zní ok – nebo pomalejší Beruška, který mimo běžný dialog též začne mluvit normálně.
V českém dabingu si ovšem všímám takové zajímavé věci, že dabéři mají tendenci jednotlivé postavy více rozlišovat, zatímco v angličtině mnohdy při procházení replik v souborech ani nepoznám, že už mluví jiná postava, nebýt jejího označení. Paradoxně to může být trochu na škodu, jelikož ty víceméně „neutrální“ reakce pak taky nemusí úplně sedět k odlišně hraným postavám, ale popravdě se mi tento přístup zamlouvá, než aby všichni zněli stejně.
Databáze českého herního dabingu: https://www.herni-dabing.cz/
- TmavyCyklista
- Globální moderátor
- Příspěvky: 2014
- Registrován: 12 úno 2014 18:40
Re: Kingdom Come: Deliverance II
No jenže právě to nevhodný rozložení je právě i v těch jinejch hrách, ale tam je to o to horší, když jsou to obsazení na postavu a ne na dabéra. Zrovna právě Jaromír Meduna jako Frank Vinci je krásnej přestřel. Ale dalo by se použít jedno slovo, zvyk...
Re: Kingdom Come: Deliverance II
KOMZA: Aha, díky moc za podrobný vysvětlení, dává to smysl. Ačkoliv mi přijde, že to taky ne vždy sedí, ale to je možná zvláštní případ - rozhovory v pozadí typu "půjč mi volka".
Souhlasím, že když aspoň každou postavu dabují trochu jinak, je to lepší i na úkor nesouladu s univerzálními žblepty. Potkal jsem další postavu, kterou daboval Štrébl a tentokrát mluvil rozvážně a klidně, tudíž jsem si to nespojil s Kuběnkou a bylo to celkem v pohodě.
TmavyCyklista: No, asi se úplně neshodneme. Spíš než o zvyku bych řekl subjektivní.
Souhlasím, že když aspoň každou postavu dabují trochu jinak, je to lepší i na úkor nesouladu s univerzálními žblepty. Potkal jsem další postavu, kterou daboval Štrébl a tentokrát mluvil rozvážně a klidně, tudíž jsem si to nespojil s Kuběnkou a bylo to celkem v pohodě.
TmavyCyklista: No, asi se úplně neshodneme. Spíš než o zvyku bych řekl subjektivní.
Re: Kingdom Come: Deliverance II
Tak Dan Vávra už veřejně potvrdil, že s Petrem Nárožným stále počítají. Měl by tedy roli dokončit a dabing by se měl dodatečně dostat do hry skrze aktualizaci.
https://www.vortex.cz/petr-narozny-doda ... erance-ii/
https://www.vortex.cz/petr-narozny-doda ... erance-ii/
Databáze českého herního dabingu: https://www.herni-dabing.cz/