od HonzaXXII » 11 led 2020 11:55
Ono už tenkrát to bylo o času a o prachách. Barrandov/ÚPF a ČST/ČT jich měli víc než dost, tak mohli ve školách vyhledávat dětský herce, v případě, že jim šel postsynchron je pozvat na dabing, a učit je to (takhle nějak objevili koncem 80. let Kalouse). Videodabingy dělaly soukromý filmy, a už jen podle počtu dabérů je vidět, že moc peněz na ně neměly, někde samozřejmě nejednoho dětskýho sehnaly, jinde neztrácely čas a všecko namluvili dospěláci. Začínající Nova byla mix - některý dabingy skvost, jiný katastrofa (koneckonců většinou je pro ni taky dělaly různý firmy), takže přirozeně se to projevilo i tady. Premiéra/raná Prima byla to samý, jen bych si tipnul, že peněz měli míň než Železný, tak toho horšího mohlo být víc (koneckonců začínaly s překrývačkama bez pořádnýho překladu - viz. Manuela), včetně menšího výskytu dětských herců.
Samozřejmě dneska je to mnohem horší, protože jak je vidět, ani ČT (která by to měla dělat) se nechce obětovat čas a peníze na zaučení nových dětských dabérů, místo toho radši koupí další věc, co prošla už všema stanicema, nebo natočí další propagandistickou pitomost. O komerčních TV ani nemluvě. Tak do dopadá, když se z dabingu udělá, jako ze všeho, byznys.
Nejsem proti předabovávání obecně. Jen proti zbytečnému.
Nemůžu za to že právě toho je většina.
Sháním pořady TKM, Hitšaráda, 5xP, Triangel, Telegramiáda, Písničky z obrazovky, a VHS Supraphonu z 80. let. O záznamy z YouTube a DVD nestojím.